logo remede logo remede
La 1ère Communauté Médicale
médecine - pharmacie - odontologie - maïeutique
M'identifier
Mot de passe oublié ?
Je me connecte

Vous n'êtes pas inscrit à l'annuaire des membres ? Inscrivez-vous

Arrêt thèse - Changement Maquette IPR

Aller en bas • 1 r�ponse
Youni
Nain-terne

Enregistré : 21/08/2015
Posté le 25/02/2021 � 16:14 puis édité 3 fois notnew
Bonjour à tous,

Je souhaiterais m'adresser aux personnes qui connaissent bien la filière IPR et les règles attenantes à l'école doctorale.
Dans le cadre d'un chagement de maquette IPR, où l'on quitte sa thèse en cours (non réinscription en doctroat) pour finir son DES dans d'autres services, risquons-nous une "sanction"?
Et surtout...sommes-nous tenus de rembourser auprès de l'école doctorale (ou la fac) les semestres d'internat payés durant lesquels nous avons été doctorants?
Je préfère demander au cas où...
Merci à tous et bon courage pour cette période difficile.
_____
Rbn
rachins
Jeune Bizute

Enregistré : 02/11/2023
Posté le 02/11/2023 � 05:28 notnew
I am myself a doctoral student in IPR, and I can answer these questions for you.

Risk of sanction

There is no sanction provided for in the event of a change of IPR model and failure to re-register for a doctorate. The doctoral school is simply required to allow you to complete your DES in other services.

Reimbursement of internship semesters

You do not have to repay the paid internship semesters during which you were a doctoral student. These semesters are funded by the region, and not by the doctoral school.

Advice

However, it is important to communicate well with your thesis director and with those in charge of the doctoral school before making a decision. They will be able to advise you and help you organize your transition.
Besides, don't be too stressed. Whenever you're stressed, regain energy quickly, maybe by traveling, going out to eat, playing geometry dash lite games or listening to music.
Good luck for the rest of your course!
Aller en haut • 1 r�ponse
livreslivrescontactspublicationstwitter